Olipa kylmä tuolla reissunpäällä, mutta mieltä lämmitti!

Vendan kanssa epävirallisessa TOKO-kokeessa Turkkuses
Eräs herrasmies pyysi "raakaa arvostelua"  ja minä, että mulle kanssa. No raaka se ei ollut, mutta totuudenmukainen:-))

Luoksepäästävyydestä tuli normaali 10 :-)

Saatiin paikallamakuusta lopultas se 10!!!!  :-))))
Tuomari kysyi huomasinko itse mitään erikoista kun hän ei huomannut. No minä huomasin pienen reaktion silloin kun  yksi koira haukahti ja vieressä oleva nousi hetkeksi istumaan. Meidän tuijotusharjoittelut on siis auttaneet ja sain myös  pidettyä kontaktin luoksepäästävyyden jälkeen, että sain koiran maahan ilman kaksoiskäskyä. Lopussa olin niin iloinen ja helpottunut ettei istu-käskyäkään sit tarvinnut nyt kahta kertaa huudella.

Hyytyminen tapahtuikin sit juur ennen seuraamisia. Niistä hihnassa 8,5 ja ilman hihnaa 7,5. Oli pientä jätätystä ja aikas paljon haukotuksia. Ei sitä hyvää kontaktia mitä nykyään ongelmitta harjoituksissa on tehty. No, tätä ei jäädä märehtimään koska tiedän, että osataan.

Liikkeestä maa meni haukotteluksi ja seisomiseksi joten siitä 0. Lähdössä katsoi mua ylen hämmentyneenä ja jotenkin kummissaan. "Eikö sitä palkkaa siis ikinä tuu?" kuiski Venda.. En osaa tarpeeksi hyvin palkata sanallisesti. Mulle siis tähän tehotreeni!

Luoksetulosta täys 10. Vendalla oli lopulta hauskaa kun sai juosta edes.

Liikkeestä seiso 9,5 koska pieni jälkiaskel. Alkoi koira olla oma itsensä, varmaan emäntäkin.

Estehyppy 10. Ja sitten alkoi häntäkin jo heilua:-)) Pelkäsin, että hyppää jo kun estettä laitetaan paikalleen, mutta sain pian sivulle..

Ja kokonaisvaikutus 9. Piste meni  noista haukotuksista.

Kyllä tätä harrastusta sit jatketaan vaan. Opetellaan ettei mikään oo koskaan varmaa ja minähän en epäonnistumista häpeä, että siinä mielessä jännityksen syyt on  joko väärissä tavoitteenasetteluissa tai syntyy kilpailussa jostain tilanteista. En kyllä tuntenut jännittäväni, mutta Venda on niin herkkä haistamaan mielialan, että tuntee sen jo varmaan ennen kuin mä itse. KISAAMAAN VAAN LISÄÄ!

Tähän mennessä on virallisista saatu 2x3-tulos ja kerran 2-tulos. Enempää ei ookaan kisattu. Tällä olis saanut ykkösen, jos siis kaikki natsaa niin hyvin meillä menee ja ellei natsaa niin hauska se on silti kun joku osuus onnistuu.